Thursday, May 5, 2011

mari mengeluh..

salam alaik

ermm..hari niyh bangun pagi gosok gigi cuci muka pakai baju makan roti tengok tv!!ok, tuh lagu bikin sendiri..dapat mesej dari cik ira ice cream ajak jenjalan cari pakwe kat TS..tapi cik Bella buat dunno jaa dengan mesej tuh..!!sori sygggggggggg=((malas laa nak mesej..malas nak keluar..semua pown malas!!minggu niyh nak duduk rumah diam diam..handphone senyap, mulut senyap, tangan jaa menaip..baik kat blog niyh mahupun kat mukabuku..memang totally cuti ok, mantafaat sebaiknya=))

tak tahu penyakit ape plak yang menyerang kali niyh..balik pown ta excited sangat just ade laa semangat sikit..nak keluar pown takde hati..tambah pula hujan memanjang sekarang ini..lagi seronok laa penyakit M niyh menular..masyaALLAH!!apo nak jadi niyh??so biarkan saja penyakit M ini bermaharajalela..minggu depan baru kita buang jauh jauh ok=))


*************************************************************
lumrah manusia..mengeluh takkan lari dari catatan diari hidup..ada saja yang mengeluh..tapi takkan laa nak menyalahkan mereka..pasti setiap keluhan punya seribu erti..layankan saja!!cik Bella juga rajin jaa mengeluh..baik keluhan sebab urusan hari hari sebagai pelajar*lagi lagi bab basuh baju!!bila tengok baldi kosong semalam mula penuh menjelang petang esoknya!!penaaaaaaaaaaaaaaat=(( tak kurang juga mengeluh bila sampai bab nak jaga hati orang..ouh, ni terlalu penat!!=((

cik Bella hargai setiap seorang yang pernah ada kaitan dengan cik Bella..mengenali rakan baru buat dunia rasa seperti kita yang punya..ya laa, takkan hidup di dunia niyh kita nak cari musuh..kau akan dikata gila tak pun kau memang mencari bala!! sama juga seperti cik Bella..kalau dulu dihostel, muka yang sama saja yang kau jumpa..bila di U niyh..makin ramai orang yang boleh kau jumpa..macam macam karenahnya!!makin penat laa kau jadinya untuk mengenali setiap diantara mereka..mengikut rentak mereka dan memahami dunia mereka!!

sekadar mengeluh bila ada rakan yang hanya mahu kau mengikut rentaknya sahaja..mendengar katanya dan melayan karenah..ahhh, kalau tidak diikutkan kau dikata besar kepala..baget bagus..paling tidak dia akan mula tidak mengenangi kau!!

ketahuilah wahai rakan..penatnya bila terpaksa tunduk dengan kemahuanmu..tidak pernah kau cuba faham ape yang sedang dirasakan..mungkin selama ini aku berdiam diri..tapi tahap kesabaran aku juga punya batasnya!! bukan hati kau seorang yang harus aku jaga..aku punya ramai lagi teman untuk diutamakan..kau mencari aku bila kau susah, aku bantu apa yang termampu..bila kau senang mana kau menghilang rakan??kau biarkan aku sendiri..untung aku punya kawan lain yang setia bersamaku..tidak mustahil mengapa kau mula dipinggirkan..ingatlah rakan!!bukan hati kau sahaja yang sakit bila diperlakukan sebegitu..

kau cuba mengelak dari kami rakan kau dahulu??yaa, aku katakan dengan lantang..kami juga tak perlukan kau!!penat kami melayan kau selama ini..pernah kau hargai??rakan, aku punya kekuatan untuk berterus terang apa yang akau rasakan tapi aku khuatir kau yang tak punya kekuatan untuk mendengarkannya!!ramai yang katakan "jangan dilayankan sangat rajuknya"  .."kau terlalu tunduk pada kemahuannya"  "kenapa masih perlu berteman dengannya??" haaaaaaaaah~~cakap manusia..senang saja bukan??tapi kerana aku masih hargai persahabatan kita aku kuatkan hati untuk mengikut kehendak kau..tapi sampai satu tahap kau lantangkan suara kau dengan mudah mengutarakan kata kata benci..aku mula jelek!!

sepuluh jari aku susun andai kau terasa..tapi ini keluhan yang lama kau simpan!!




p/s:: hargai teman anda tu yang terbaik!!

hey hey..thanks for reading ya =))

No comments:

Post a Comment